Nu, aceasta nu este adevărat. Printre clienții MyAccounting se numără atât companii foarte mici, cu aproximativ pina la zece angajați, cât și companii mari, în care lucrează câteva zeci de oameni.
Un avantaj al outsourcing-ului pentru companiile mici este posibilitatea de a beneficia de experiența și cunoștințele celor mai buni specialiști, fără a-i angaja în mod permanent. Pentru companiile mari, outsourcing-ul permite standardizarea proceselor și reducerea costurilor prin efectul de scală.
Nu chiar. Da, furnizorul, ca și un pește de aur, poate îndeplini toate sau aproape toate dorințele dumneavoastră. Dar și peștelui de aur și furnizorului trebuie să li se pună în mod corect sarcinile și să li se explice ce așteptați de la ei. Nu puteți spune doar "gestionați contabilitatea pentru mine".
Trebuie să explicați ce obiective are compania dumneavoastră: aveți nevoie de recomandări privind optimizarea sarcinii fiscale, cine sunt destinatarii rapoartelor financiare ale dumneavoastră - proprietari străini sau locali. De asemenea, va trebui să furnizați companiei de outsourcing toate datele și documentele necesare pentru calcul și analiză sau să conveniți asupra faptului că aceste documente le colectează furnizorul (o astfel de schemă de lucru este posibilă) etc. Astfel, unul dintre angajații dumneavoastră va trebui să joace rolul de director de proiect și să stabilească sarcinile.
Prin urmare, dacă doriți să obțineți rezultate bune, nu puteți doar să externalizați procesul și să-l uitați. (De exemplu, atunci când semnați un contract cu o bonă pentru copilul dumneavoastră, nu vă așteptați să vă crească copilul în locul dumneavoastră, nu-i așa? În continuare, veți avea control asupra procesului, nu-i așa?)
Infrastructura IT și activitatea personalului companiei MyAccounting sunt organizate în conformitate cu cerințele standardelor de securitate a informațiilor. Toți angajații semnează un acord de confidențialitate la angajare.
Datele financiare și de resurse umane ale clienților sunt stocate într-un singur sistem, la care au acces doar echipele care lucrează cu respectivul client. Mai mult decât atât, fiecare echipă are acces doar la informațiile clientului pe care îl deservește și nu are posibilitatea de a accesa datele altor companii.
Specialiștii care lucrează cu datele personale ale clienților utilizează mașini virtuale, pe care nu se poate introduce un virus informatic și de unde nu se poate copia informația de lucru.
Utilizarea oricăror dispozitive destinate copierii este strict reglementată și se află sub controlul departamentului IT. Documentele pe hârtie originale sunt furnizate clientului sau sunt plasate în arhivă după prelucrare, copiile sunt păstrate pentru o perioadă predefinită și apoi sunt distruse prin utilizarea unui distrugător de documente (șredere).
În cazul în care specialiștii MyAccounting comit o eroare și autoritățile fiscale sau de muncă impun o amendă companiei dumneavoastră, atunci compania MyAccounting va compensa clientului sumele penalitărilor.
Afirmatia "Ousourcing — este ilegal?" este complet greșită. În prezent, există o interdicție parțială privind împrumutul de personal și outstaffing. Această interdicție poate fi impusă companiilor în ceea ce privește furnizarea de personal temporar.
Cu toate acestea, outsourcing-ul nu presupune furnizarea de personal, ci transferul unui proces de afaceri către o companie de servicii externe. În primul caz, compania primește un executant care nu este responsabil pentru calitatea muncii sale și rezultatele acesteia. În al doilea caz, furnizorul își asumă responsabilitatea pentru executarea întregului volum de sarcini atribuite.
Să presupunem că, în baza unui acord de furnizare a personalului, vi se va furniza un specialist IT care va face ceea ce i se spune. Sau va sta cu mâinile în sân dacă managerul nu i-a organizat activitatea. În cazul unui acord de outsourcing, furnizorul va organiza pentru dumneavoastră un serviciu de suport IT și va prelua toate solicitările utilizatorilor dvs. într-o perioadă prestabilită de timp (de exemplu, de la 9:00 la 18:00 sau de la 7:00 la 21:00) cu o viteză stabilită în prealabil. Observați diferența?
MyAccounting va extrage pur și simplu din sistemele sale și vă va furniza toate datele necesare pentru a lucra în mod independent: baza contabilă sau baza de date pentru calculul salariilor (de obicei în format 1C sau Excel).
Răspunsul la această întrebare depinde de mai mulți factori. Pentru a oferi un răspuns corect, este necesar să înțelegem că costul specialiștilor proprii nu este format doar din salariu, ci și din costurile de închiriere a spațiului, infrastructurii, pachetelor sociale pentru angajați și impozitelor.
Trebuie să luăm în considerare și faptul că angajatorul trebuie să plătească întreaga zi de lucru a specialistului său, indiferent dacă acesta are un volum suficient de sarcini pentru a-l ocupa complet. În cazul colaborării cu o companie de outsourcing, clientul plătește doar orele efectiv lucrate asupra sarcinilor sale. Clientul nu trebuie să investească în infrastructura proprie - poate utiliza resursele existente ale furnizorului.
În plus, companiile de outsourcing depun multe eforturi pentru a automatiza cât mai multe operațiuni și a reduce costurile cu personalul. De asemenea, centrele de procesare sunt amplasate în regiuni cu costuri mai mici ale forței de muncă.
Totuși, trebuie să înțelegem că atunci când atragem o companie de outsourcing pentru a ne ajuta, clientul plătește în primul rând pentru cunoștințele și experiența acesteia, pentru consultanța unor metodologiști foarte calificați. Prin urmare, este posibil ca salariul unui contabil obișnuit, de exemplu, într-un oraș mai îndepărtat de capitală, să fie mai mic decât costul serviciilor unei companii de outsourcing. Dar va fi aceeași calitate a serviciilor?